Portada > Notícies Noves millores per g...

6/7/2017

Noves millores per garantir la bona qualitat de l’aigua de la xarxa pública de Vimbodí i Poblet

L’Ajuntament de Vimbodí i Poblet continua garantint la bona qualitat de l’aigua de la xarxa pública d’abastament. Després de la reparació i neteja de l’embassament municipal, efectuada abans de l’estiu, o de la també recent implantació d’analitzadors de clor i de sistemes de telecontrol per a la gestió més eficient del servei, ara s’ha instal·lat un nou sistema d’anàlisi per mesurar el grau de transparència o terbolesa de l’aigua. Les dades obtingudes s’enviaran per ràdio a un sistema de control central, i ja no serà necessari agafar les mostres in situ.

El control de la terbolesa és una de les especificacions legals que estableixen els criteris sanitaris de la qualitat de l’aigua per al consum humà. Sobrepassar els valors permesos pot suposar la declaració d’aigua no potable. El fet de tenir un control constant i en continu d’aquest paràmetre assegura una millor qualitat de l’aigua potable amb què s’abasteix a la població de Vimbodí i Poblet.

Aquesta actuació ha tingut un cost de 3.948,67 €, finançats parcialment per l’ajut de la Diputació de Tarragona per a actuacions de protecció de la salut pública i de millora de la qualitat de l’aigua per a consum humà.