Portada > Notícies Homenatge del Centre...

17/12/2017

Homenatge del Centre d’Estudis de la Conca de Barberà a entitats i persones relacionades amb Vimbodí i Poblet: l’equip de l’IPHES que excava al Molí del Salt i el Dr. en Història Valentí Gual

El Centre d’Estudis de la Conca de Barberà ha homenatjat l’equip de l’IPHES (Institut de Paleocologia Humana i Evolució Social) que excava al Molí del Salt i al Dr. en Història Valentí Gual, director de la ‘Història de Vimbodí i Poblet’ i autor de diferents estudis sobre Poblet i el conjunt del municipi. El reconeixement s’ha dut a terme en un acte públic celebrat aquest diumenge dia 17 de desembre a la seu del Museu Comarcal de la Conca, a Montblanc. Els homenatjats encapçalen el darrer número de l’Aplec de Treballs, el 35, que també ha presentat els seus continguts en el mateix acte.

El director de les excavacions del Molí del Salt, Manuel Vaquero, hi ha assistit acompanyat també de la codirectora, Susana Alonso, i de diferents membres de l’equip que treballa al jaciment. Vaquero ha repassat les darreres troballes en aquest indret, així com la seva importància científica i històrica. Al mateix temps, ha agraït a les institucions, especialment a l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, i a la gent del municipi, el seu suport i col·laboració des de l’inici de les excavacions, l’any 1999. De la seva part, Valentí Güal, fill de Rocafort de Queralt, també s’ha referit als seus nombrosos estudis sobre el municipi de Vimbodí i Poblet, i a la coordinació de la ‘Història de Vimbodí i Poblet’, on precisament van intervenir Vaquero, Alonso i altres historiadors de la Conca.

Davant l’auditori, el regidor de Cultura de l’Ajuntament vimbodinenc, Enric Alfonso, ha agraït a Manuel Vaquero, Susanna Alonso i el conjunt de l’equip de l’IPHES, així com a Valentí Gual, la seva contribució a difondre arreu el municipi a través dels seus estudis, alhora que ha destacat la vàlua personal i professional i el prestigi nacional i internacional dels homenatjats.

L’acte ha comptat amb la participació, així mateix, del president del Centre d’Estudis de la Conca de Barberà, Josep M. T. Grau; del president del Museu Comarcal de la Conca de Barberà, Josep Gomis; de l’alcalde de Montblanc, Josep Andreu; del responsable de l'editorial Rafael Dalmau, Rafael Català,  i de la regidora de Cultura de Rocafort de Queralt, Sònia Gual.

A les imatges de sota:

Vaquero i Alonso, amb altres integrants de l'equip d'excavacions

Català, Gual i Grau