Portada > Notícies El pregó de l'ambie...

22/07/2016

El pregó de l'ambientòleg Martí Boada encetarà, el dijous 4 d'agost, quatre dies de festa major a Vimbodí i Poblet

El pregó de l'ambientòleg i geògraf Martí Boada, conegut per la seva participació al programa Espai Terra de TV3, encetarà oficialment, el dijous dia 4 d'agost, la festa major d'estiu de Vimbodí i Poblet (www.vimbodiipoblet.cat). Durant quatre dies, el municipi s'omplirà d'actes per a tots els gustos: ball, jocs infantils, concerts, exposicions, cinema, teatre, focs d'artifici, oficis litúrgics, gegants, disco mòbil, sopar popular, sardanes, havaneres i altres activitats per a grans i petits. El programa festiu ha estat organitzat per l'Ajuntament de Vimbodí i Poblet, amb el suport de les entitats de la vila i la col·laboració d'empreses i particulars.

Martí Boada (Sant Celoni, 1949) ha estat escollit pregoner d'enguany com agraïment a la seva col·laboració desinteressada en l'inventari d'arbres singulars del municipi, els quals han donat lloc a la ruta mediambiental i literària Arrelats (http://arrelats.ctfc.cat), inaugurada el passat mes d'abril. Prèviament al pregó (19:30 h), hi haurà l'obertura de la mostra de manualitats, treballs escolars i pintura, i de l'exposició central de l'Any Potaui-Campdesuñer, amb obres originals dels pintors locals Joan Potau i Martell, i Adrià Campdesuñer i Vendrell, dels quals enguany es commemora el 80è i 70è aniversari de la seva mort.

Nous gegantons

Entre els actes organitzats que es preveu que siguin més concorreguts, destaquen el tradicional sopar de divendres a la nit a la plaça del Gorg, la trobada gegantera de dissabte a la tarda, o el ball de dissabte a la nit, que portarà portarà fins a Vimbodí a la reconeguda Orquestra Internacional Selvatana. La festa compta enguany amb un altre atractiu afegit: la presentació d'uns gegantons confeccionats per l'alumnat de l'escola Mare de Déu dels Torrents, i que arriben per quedar-se i participar, a partir d'ara, en activitats festives del municipi. Es tracta d'un projecte impulsat per l'Ajuntament que aplega l'escola i els geganters i grallers, i que compta amb la col·laboració de la llar d'infants, entitats i particulars.

L'alcalde del municipi, Joan Güell, i el regidor de Festes, Albert Garcia, agraeixen la gran col·laboració de les entitats en els actes del programa de festa major, i preveuen que, un any més, la festa major vimbodinenca serà d'allò més lluïda i participativa.

PROGRAMA DE FESTA MAJOR

Diumenge, 24 de juliol

22:00h- Concert del Quintet de l’Orquestra de Cambra del Penedès, al Castell de Milmanda

Dijous, 4 d’agost

12:00h- Solemne repic de campanes i tronada d’inici de la Festa Major, cortesia de Pirotècnia Catalana

18:00h- Inauguració de les exposicions

-Exposició Potau i Campdesuñer, un poble dins del pinzell. Mostra antològica d'obres dels dos pintors vimbodinencs. Centre Cívic de Vimbodí i Poblet

-Exposició de l’Escola de pintura Damià Roig, a la Biblioteca del Foment

-Exposició de Patchwork i manualitats, a Cal Pont

- Exposició dels treballs escolars del disseny dels nous gegantons i curs de flabiols. Als baixos de l’Ajuntament

19:30h-Pregó de Festa Major a càrrec del científic ambiental, geògraf, naturalista i col·laborador de TV3 Martí Boada

Tot seguit, concert de l’orquestra Junior’s, a la plaça Major

23:00h- Ball amb l’orquestra Junior’s, a la plaça Major

Divendres, 5 d’agost

11:00h- Jocs tradicionals de fusta, a la plaça Major

18:00h- Festa de l’escuma, a la plaça de les Orenetes

19:00h- Els relats dels Arrelats. Descobreix els arbres singulars a través de la lectura de relats. A la sala polivalent del Centre Cívic

20:00h- Cinema al Foment amb la projecció de Mayo de 1940

22:00h- Sopar de festa major a la plaça de les Fonts del Gorg, a càrrec del Molí del Mallol, amenitzat per Quintet Milenium

24:00h- Festa jove, amb el grup de versions La Loca Histeria + DJ Luka Caro i DJ Aisi Cravid, al pavelló municipal

Dissabte, 6 d’agost (Sant Salvador)

11:00h- Cercavila des de la plaça Major fins a l’església

12:00h- Ofici solemne a l’església de la Transfiguració del Senyor, amb homilia predicada per mossèn Josep M. Escorihuela, prevere de la diòcesi de Lleida i nascut a Vimbodí

Tot seguit, cercavila fins a la plaça Major i presentació dels gegantons

17:30h- Plantada de gegants al raval de Lleida

18:00h- Inici de la cercavila de la trobada gegantera

22:00h- Espectacular correfoc a càrrec dels Deixebles del Dimoni de la Pedra Llarga, de Palau-Solità i Plegamans

Recorregut: sortida des del parc infantil del raval de Lleida, c. d'Anselm Clavé, c. Major, c. de Mossèn Isidre Boyó, pl. de la Verdura, c. de Ramon Grinyó, c. d'Aragó, c. del Mestre Manresa, C. Major i plaça Major. Es recomana portar roba de cotó i barret de palla. Es recorda als veïns que no podran aparcar els vehicles al llarg del recorregut

23:00h- Concert i ball de Festa Major amb l’orquestra internacional Selvatana, al pavelló municipal. En acabar, disco mòbil

Diumenge, 7 d’agost

10:00h- Trobada de col·leccionistes de plaques de cava, a les Fonts del Gorg

12:00h- Festa aquàtica a la piscina municipal

12:00h- Ballada de sardanes amb la cobla Ressò, amb la participació de la colla sardanista Dansaires del Penèdes, a la plaça Major

17:00h- Espectacle de pallassos i animació per a tota la família: Pallassades, amb Bitxi Clown

Tot seguit, entrega dels càntirs als nascuts l’any 2015

18:30h- Missa a l’ermita dels Torrents

19:00h- Representació de l’obra de teatre El florido pensil, a càrrec del grup La teatr’era, de Castellvell del Camp. Entrada gratuïta. Places limitades a l'aforament de la sala per rigorós ordre d’entrada. Obertura del teatre mitja hora abans. Al teatre Foment

22:00h- Gran castell de focs, gentilesa de Pirotècnia Catalana

23:00h- Concert d’havaneres a càrrec del grup Peix Fregit. A la plaça de les Fonts del Gorg.

A la mitja part, tradicional degustació de rom cremat