Actes Festa Major Hivern 2020

15/01/2020

Actes Festa Major Hivern 2020

Els actes culturals i el record de la riuada de la passada tardor marquen l’actualitat d’aquestes celebracions

El tercer cap de setmana de gener es sinònim de Festa Major a Vimbodí i Poblet. La localitat es prepara per acollir els actes de les festes d’hivern amb una mirada de positivitat que se centra en els esdeveniments de la riuada d’aquesta tardor, ja que alguns dels actes centrals de les celebracions serviran per avaluar els danys causats d’aquest incident i en la necessitat de tenir cura de l’entorn natural del municipi. A més, i com ja és habitual, les festes del mes de gener posaran de relleu alguns dels trets característics del municipi, com la seva història i les seves tradicions.

Divendres 17 de gener - Ofici Solemne i cistelleria tradicional

El programa d’actes s’inicia el divendres, 17 de gener a les 12 hores, amb l’Ofici Solemne en Honor a Sant Antoni Abat, presidida pel vicari episcopal Mn. Manuel Fuentes. En acabar, benedicció de les coques i els animals. Els actes del dia seguiran amb la Festa del Soci Del Casal d’Avis, a les 14 hores, i el Taller de Cistelleria en família, que se celebrarà de les 18 a les 20 hores a la sala de dalt del Pavelló Municipal.

Dissabte 18 de gener - Homenatge a Josep Maria Potau, acte cultural i Ball de Tarda

De cara al dissabte, 18 de gener, l’acte central de la tarda s’iniciarà a les 17 hores, al Cinema Foment, amb la projecció de diapositives de la historia local del municipi, a càrrec del fotògraf local Josep Maria Potau, en un acte que servirà per a reconèixer la seva llarga trajectòria com a fotògraf i la seva aportació a la memòria col·lectiva de la localitat.

Durant aquest acte també es durà a terme la presentació del llibre ‘Ell no ho volia fer’, a càrrec de l’escriptora local Teresa Duch i amb la participació de l’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Canela, i Irina Pesquero. El tram final de la cita inclourà a presentació de la Caminada per el Riu Milans, un moment en el que també s’informarà sobre la riuada de la passada tardor i el canvi climàtic, a càrrec del director de Drac Actiu, Gonzalo Gil i del sotsinspector del cos de Bombers de la Generalitat, Jordi Castellví.

El Ball de Tarda al Pavelló Municipal, el grup VORALMAR, s’iniciarà a les 19 hores i a les 20 hores està prevista la projecció de la pel·lícula ‘Intempèrie’, al Cinema Foment.

Diumenge 19 de gener - Caminada pel riu, Benedicció dels Animals i Concert d’Hivern

De cara al diumenge, 19 de gener, els actes del dia s’iniciaran a les 9 hores, amb el Recorregut Popular a per la llera del riu Milans, en un acte obert a tota la ciutadania a partir de 7 anys (els menors hauran d’anar acompanyats i cal dur calçat adequat per a caminar). La cita servirà per a guiar als participants en una caminada que servirà per atendre les afectacions provocades durant la riuada , a càrrec amb el grup de Caminades Creu del Codoç de Vimbodí i Poblet, i se sortirà des de la plaça Major. En finalitzar el recorregut, es farà una xocolatada per tots els assistents, a càrrec de l’associació Esportiva Caminades Creu del Codoç de Vimbodí i Poblet.

A les 11:45 hores està prevista, a la plaça de les Orenetes, la Benedicció dels Animals, l’Exhibició d’habilitats i jocs de gossos, amb premis als participants, i la Mostra de Gossos en recollida i adopció, amb recollida de mantes, tovalloles, roba d’abric pels animals en acollida i estands d’informació i participació de les diferents entitats de la Conca de Barberà. En acabar es farà un Vermut Solidari de vi calent amb espècies, cervesa artesana Boixets  i degustació de tapes tradicionals i veganes per a tots els assistents.

A les 18 hores està previst el XXXIII Concert d’hivern a l’Església de la Transfiguració del Senyor, a càrrec de la Coral Veu de la Terra de Vimbodí i Poblet i amb la col·laboració de  la Escolania Cor Jove i Capella de Cantors de la Reial Congregació de la Puríssima  Sang de Nostre Senyor Jesucrist de Reus, Coral Badalonense de Badalona i els alumnes de L’escola Mare de Deu dels Torrents. Aquest concert s’inclou dintre dels actes de solidaritat per les afectacions de la riuada del 22 d’octubre al municipi i hi haurà disponible una urna solidaria per poder fer les donacions.

A les 17 i a les 19 hores es durà a terme la projecció de la pel·lícula ‘Intempèrie’, al Cinema Foment.

Dilluns 20 de gener - Sortim al programa ‘El Foraster’

El dilluns 20 de gener, a partir de les 21:55 hores, està previst que el programa de TV3 dediqui la seva emissió a la localitat de Vimbodí i Poblet, una cita en la que tots els ciutadans de la vila podran passar una bona estona, mentre veuen reflectits els seus costums i tradicions.