Com es fa un seient amb sarga?

23/07/2019

Com es fa un seient amb sarga?

Aquest cap de setmana -dissabte 20 i diumenge 21 de juliol- s’ha dut a terme una nova edició del Cicle de Tallers de Sarga que organitza el Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet

En aquesta ocasió, l’experiència continua amb la proposta iniciada a principis d’any de treballar amb un material tan arrelat a la població com és la sarga. L’experiència que es va dur a terme aquest cap de setmana se centrava en l’elaboració del seient d’una cadira de bova, un taller que proposava als participants que portessin una cadira per a elaborar-la i aprendre la tècnica.

L’experiència se suma a un cicle anual que inclou fins a 11 tallers durant el 2019. L’Ajuntament, gestor del museu, ha programat 11 tallers, que es desenvoluparan fins al desembre, impartits per la mestra cistellera Anna Sínia. En tots ells, i a més dels ensenyaments, es facilitarà el material als assistents, els quals es podran endur a casa la seva peça. El preu inclou també una entrada al Museu, amb demostració de vidre bufat inclosa.

En les pròximes setmanes, els interessats poden encara aprendre una mica més sobre aquesta tècnica, a través dels tallers programats d’elaboració d’un portaespelmes de sarga (17 d’agost, matí), d’un cistell rodó (21 de setembre, matí i tarda), d’una bosseta de bova (19 d’octubre, matí i tarda), d’una bola de vímet i sarga, aprofitant la proximitat de les festes nadalenques (16 de novembre, matí i tarda), i d’una corona de festa que també és ideal per lluir per Nadal (14 de desembre).

La sarga és un material molt vinculat a l’activitat vidriera que va existir a Vimbodí durant la primera meitat del segle vint: era el material amb què es folraven garrafes, ampolles i altres envasos per evitar que es trenquessin amb el seu ús diari.

Per a informació sobre preus i inscripcions, cal trucar al telèfon 615 59 36 71.