Compte enrere per la celebració del VIII concurs de pintura ràpida

07/05/2024

Compte enrere per la celebració del VIII concurs de pintura ràpida

El proper 25 de maig, tindrà lloc a Vimbodí i Poblet el VIII concurs de pintura ràpida Potau-Campdesuñer. Ara ja es coneix el jurat i estarà integrat per Manel Margalef, director del Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona; Josepe Gil, artista plàstic, investigador artístic i dissenyador escènic; Francesc Farré, responsable de l’antiga escola de pintura ‘Damià Roig’ de Vimbodí i Poblet; David Potau Plana, besnét del pintor Joan Potau i Martell,  i Youssef Bouchadour Ouargaga, regidor de Cultura de l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet.

El certamen comptarà amb un total de cinc premis en metàl·lic: quatre de caràcter general (dotats amb 700€, 500€, 300€ i 100€, respectivament) i el premi especial ‘Vila vidriera’, també de 700€, en aquest cas per a la millor obra que, a criteri del jurat, reflecteixi el caràcter vidrier del municipi. El participant que opti per aquesta temàtica igualment podrà optar als premis generals.

El Concurs de Pintura Ràpida Potau - Campdesuñer és un certamen organitzat per l'Ajuntament de Vimbodí i Poblet. La primera edició es va celebrar el 2016, en el marc de l’any commemoratiu que el municipi va dedicar als destacats artistes locals Joan Potau (1882-1936) i Adrià Campdesuñer (1891-1946).