Convocat el VIII Concurs de Pintura Ràpida Potau-Campdesuñer

04/04/2024

Convocat el VIII Concurs de Pintura Ràpida Potau-Campdesuñer

Torna un any més el VIII Concurs de Pintura Ràpida Potau-Campdesuñer. El certamen se celebrarà el dissabte 25 de maig al matí, i comptarà amb un total de cinc premis en metàl·lic: quatre de caràcter general (dotats amb 700€, 500€, 300€ i 100€, respectivament) i el premi especial ‘Vila vidriera’, també de 700€, en aquest cas per a la millor obra que, a criteri del jurat, reflecteixi el caràcter vidrier del municipi. El participant que opti per aquesta temàtica igualment podrà optar als premis generals.

Per facilitar la tasca de preparació del concurs, l'organització demana als participants que, si és possible, facin la preinscripció a través del correu ajuntament@vimbodiipoblet.cat. A més, cada participant podrà concursar amb una única obra, que s’haurà de realitzar in situ.

La tècnica pictòrica i el procediment són lliures. La mida del suport és lliure, amb el fons blanc o d'un sol color. Els/les participants portaran tot el material que els faci falta per a la realització de l’obra.

Aquest certamen artístic porta el nom dels pintors vimbodinencs Joan Potau i Martell i Adrià Campdesuñer i Vendrell, destacats exponents de les arts pictòriques de la primera meitat del segle XX al municipi. Convocat per l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, el Concurs de Pintura Ràpida Potau-Campdesuñer fomenta l’art i la cultura i, al mateix temps, mostra la bellesa de la vila de Vimbodí, del monestir de Poblet i dels paratges de la rodalia, indrets que han inspirat a nombrosos pintors, des de Ramon Casas, Santiago Rusiñol o Jaume Mercadé fins als mateixos Joan Potau i Adrià Campdesuñer.