El 19 d’octubre es durà a terme el taller d’elaboració d’una bossa de vímet

09/10/2019

El 19 d’octubre es durà a terme el taller d’elaboració d’una bossa de vímet

El pròxim 19 d’octubre arriba una nova edició del Cicle de Tallers de Sarga, que organitza el Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet, i que, fins a finals d’any, segueix oferint sessions formatives amb l’objectiu d’aprendre a crear peces úniques amb aquest material natural.

La pròxima sessió mostrarà als assistents com elaborar una bossa de mà de vímet, amb sessions programades durant el matí i la tarda. Com en altres tallers anteriors, els assistents tindran l’ocasió de gaudir dels coneixements impartits per la mestra cistellera Anna Sínia. En tots ells, i a més dels ensenyaments, es facilitarà el material als assistents, els quals es podran endur a casa la seva peça. El preu inclou també una entrada al Museu, amb demostració de vidre bufat inclosa.

Les pròximes edicions dels tallers es duran a terme el 16 de novembre, amb la proposta d’elaboració de boles de vímet, i el 14 de desembre, amb un curs que proposarà fabricar una corona de festa, idònia per a lluir durant les festes de Nadal.

La sarga és un material molt vinculat a l’activitat vidriera que va existir a Vimbodí durant la primera meitat del segle vint: era el material amb què es folraven garrafes, ampolles i altres envasos per evitar que es trenquessin amb el seu ús diari.

Per a informació sobre preus i inscripcions, cal trucar al telèfon 615 59 36 71.

Imatges: fotogradies d'una de les edicions anteriors del cicle Tallers de Sarga.