El 21 de setembre es durà a terme el taller d’elaboració de cistells rodons

12/09/2019

El 21 de setembre es durà a terme el taller d’elaboració de cistells rodons

El pròxim dissabte 21 de setembre es durà a terme una nova edició del Cicle de Tallers de Sarga que organitza el Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet. En aquesta ocasió, l’experiència continua amb la proposta d’elaborar un cistell rodó, que començarà a les 10 del matí fins les 13 hores, al Centre Cívic. La jornada es durà a terme de les 10 a les 14 hores i de les 15 a 18 hores.

Durant aquest 2019, l’Ajuntament de la vilagestor del museu— ha programat fins a 11 tallers, que es desenvoluparan fins al desembre, impartits per la mestra cistellera Anna Sínia. En tots ells, i a més dels ensenyaments, es facilitarà el material als assistents, els quals es podran endur a casa la seva peça. El preu inclou també una entrada al Museu, amb demostració de vidre bufat inclosa.

En les pròximes setmanes, els interessats poden encara aprendre una mica més sobre aquesta tècnica, a través dels tallers programats d’elaboració d’una bosseta de bova (19 d’octubre, matí i tarda), d’una bola de vímet i sarga, aprofitant la proximitat de les festes nadalenques (16 de novembre, matí i tarda), i d’una corona de festa que també és ideal per lluir per Nadal (14 de desembre).

L’experiència continua les cites del cicle que es va iniciar a principis d’aquest any, amb l’objectiu de treballar amb un material tan arrelat a la població com és la sarga, que està relacionada amb l’activitat vidriera que va existir a Vimbodí durant la primera meitat del segle vint: era el material amb què es folraven garrafes, ampolles i altres envasos per evitar que es trenquessin amb el seu ús diari.

Per a informació sobre preus i inscripcions, cal trucar al telèfon 615 59 36 71.