EL CASAL D’AVIS LLIURA ELS PREMIS DE L’11È CONCURS DE RELATS BREUS I POESIA

05/09/2023

EL CASAL D’AVIS LLIURA ELS PREMIS DE L’11È CONCURS DE RELATS BREUS I POESIA

El Casal d'Avis de Vimbodí i Poblet, va organitzar el passat dissabte, l'acte de lliurament dels premis de l'11è concurs de relats breus i poesia. Va tenir lloc a les 11.30h al teatre Cinema Foment de Vimbodí i Poblet. En l’edició d’aquest any va comptar amb una setantena d’obres participants. Malgrat això, la modalitat poesia en la categoria infantil i la categoria joves va quedar deserta.

Els membres del jurat van decidir, per unanimitat, premiar dues obres ex equo en aquesta categoria, per la seva igualtat en qualitat i mèrits: Núria Rodríguez i Vernet, de Vimbodí i Poblet; i Marina Griñó i Anglès, del Pla de Santa Maria. El Premi relat breu en la categoria jove va anar per: Asier Romero i Jordan, de Rubí. El premi poesia en la categoria adults: Albert Garcia i Elena, de Barcelona. I, finalment, el premi relat breu en categoria adults: Jesús Serrano i Pons, d'Amposta.

Els membres del jurat de l'edició d'enguany, tots ells destacats professionals del camp de la literatura, l'ensenyament i la cultura han estat:* Vicenç Ambrós i Besa, que ha actuat com a president del jurat; Alba Medina i Allué; Daniel Huerta i Goya; Aureli Trujillo i Cabezas i Paula Roig i Muñóz. Amb veu i sense vot, Pilar Carrión i Escribano com a representant del Casal d'Avis i coordinadora del concurs, i Youssef Bouchadour i Ouargaga, regidor de cultura de l'Ajuntament, que actua com a secretari.

La taula també va comptar amb la presència de l'alcalde del municipi Joan Canela i Rios, qui va destacar la importància que una entitat municipal com el Casal d’Avis organitzi un certamen d’aquesta índole, pel que significa pel municipi i per la cultura catalana. L’acte, conduit per Rosa Albes, va tancar amb un recital de poesies pròpies a càrrec de Vicenç Ambrós i la rapsoda Carmina Ral.

Aquest certamen organitzat pel Casal d’Avis compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet i del Consell Comarcal de la Conca de Barberà i té com a finalitat estimular i reconèixer la creació literària i artística de la gent del municipi de Vimbodí i Poblet i de tothom en general.

Fotografies: Josep M. Potau