El municipi celebra la Setmana Santa amb els tradicionals actes litúrgics, teatre, cinema i caramelles

26/03/2024

Vimbodí i Poblet celebra la Setmana Santa amb diferents actes. Una de les cites que ja s'han consolidat al municipi són les tradicionals caramelles. La Societat Coral 'Veu de la Terra' recorrerà els diferents carrers del poble durant tres dies. Dissabte, a dos quarts de sis de la tarda, iniciaran al recorregut a la plaça Major, i seguiran la cantada pel carrer Major, la plaça de les Roques, la Raval de Montblanc, la plaça de la Coma, la zona font del Blau i acabaran al carrer Mallorca.

Diumenge, 31 de març els cantaires començaran a la plaça de l'Església seguint per la placeta de la Verdura, el carrer Joan Griño, carrer Major, carrer Girona continuaran pel carrer Jaume I, carrer Josep Anselm Clavé, el raval de Lleida, passeig Mestre Garcia i finalitzaran el repertori a l'Avinguda Amics de Vimbodí. L'últim dia de les Caramelles serà a posterior, el diumenge 7 d'abril, on començaran al Monestir de Poblet, faran parada a diverses Masies, seguiran al municipi per La Clau, el carrer Marinada, la Raval de Montblanc i acabant a la zona del Pla d'en Guerra. Aquest any, les caramelles comptaran amb la col·laboració del grup de grallers i geganters "La Palanca".

Pel que fa als actes organitzats per la Parròquia, Dijous Sant, a dos quarts de set, tindrà el Tríduum Pasqual. Divendres Sant, a les nou del matí tindrà lloc les Laudes i el Via Crucis. Més tard, a les cinc de la tarda, l'acte litúrgic de la passió i mort del senyor. A dos quarts de deu del vespre hi haurà la processó del Sant Enterrament. El Diumenge de Pasqua, el 31 de març, a les dotze del migdia tindrà lloc la missa solemne del Sant dia de Pasqua. I, finalment, el Dilluns de Pasqua, l'1 d'abril, a les dotze del migdia a l'ermita dels Torrents hi haurà una missa i la Salutació Pasqual.

Aquest dies, a la vila, també es podrà gaudir del Cinema Foment de Vimbodí i Poblet. En cartellera trobareu dues pel·lícules "El caso Goldman" i "Guardianes del museo".

Un dels actes que han format part d'aquesta Setmana Santa ha estat el Fòrum Jove que va tenir lloc el dimarts, 26 de març al Centre Cívic, amb una quinzena de joves participants d’entre 14 a 30 anys que viuen al municipi. Va ser un espai de consulta que va permetre a l'Ajuntament conèixer les necessitats del jovent, les seves propostes, opinions i inquietuds respecte a la vida al poble, i així començar a elaborar la diagnosi del nou Pla Local de Joventut 2025-2029.