L’AFA organitza una nova jornada als patis de l'escola de Vimbodí

17/04/2024

L’AFA organitza una nova jornada als patis de l'escola de Vimbodí

Dissabte 13 d'abril, l'Associació de Famílies d'Alumnes de l'escola Mare de Déu dels Torrents, va convocar a pares i a mares a compartir una jornada als patis, amb l'objectiu d'incorporar nous espais, propostes i racons al pati escolar.

Des de la Comissió Patis, formada per membres de l'AFA, de l'escola i de l'Ajuntament, volen encaminar-se cap a un espai de lleure dins de l'escola que sigui més coeducador i amb elements naturals, respectant i promocionant l'entorn que envolta el municipi de Vimbodí i Poblet. És per això, que durant aquest curs escolar, s'ha encaminat la jornada a redistribuir i incorporar nous elements, una fita que s'anirà consolidant en els cursos vinents.

Gràcies a la col·laboració amb el Paratge Natural d'Interès Nacional (PNIN) de Poblet, s'han incorporat dues zones amb troncs naturals: uns troncs per fomentar l'equilibri entre els infants i una zona disposada en semicercle, on els infants poden compartir històries o llegir els llibres de la BiblioPati.

La Jornada als patis també va servir per replantar algunes flors a les jardineres penjants que es van crear fa un parell d'anys i per incorporar quatre noves jardineres, on els infants podran conèixer plantes i flors de temporada i també, diverses plantes aromàtiques. Les estructures de les noves jardineres han estat possibles gràcies a la col·laboració de la Cooperativa Agropecuària de Juneda, que va cedir tres fruiteres de fusta.

Entre les tasques dutes a terme, s'ha tret una de les porteries del pati, s'ha penjat una pissarra de guixos, s'ha construït un tipi i s'han executat diverses tasques de manteniment a elements incorporats en anteriors edicions.

Des de l'AFA s'agraeix la implicació de totes les famílies per a millorar els espais de l'escola i la col·laboració de l'Ajuntament de Vimbodí i Poblet, de PNIN de Poblet, de la Cooperativa Agropecuària de Juneda i d’Europastry