Les festes de Nadal a Vimbodí i Poblet ja tenen les inscripcions obertes

20/12/2023

Les festes de Nadal a Vimbodí i Poblet ja tenen les inscripcions obertes

El dimecres 6 de desembre, la Zahara i la Sara, alumnes de l'escola Mare de Déu del Torrents, van ser les encarregades d'obrir els llums de Nadal 2023 de Vimbodí i Poblet. L'acte d'encesa de les llums va continuar amb la decoració de l'Arbre dels Desitjos, una proposta creativa on tothom hi pot participar. Aquest arbre de Nadal és el que presideix la plaça Major durant totes les festes de Nadal i el trobareu al vestíbul de l'Ajuntament.

Els primers actes han tingut molt d'èxit. Dissabte 16 de desembre va tenir lloc a la plaça Major, la tradicional fira de Santa Llúcia, organitzada per l'AFA de l'escola i que s'ha consolidat al municipi. Les persones assistents van poder comprar els últims detalls per decorar les seves llars per Nadal, ja que hi havia diferents parades d'artesania, regals i alimentació local. Durant la fira, també van tenir lloc dos actes per recaptar fons per La Marató: la xocolatada solidària a càrrec de Càritas iel vermut solidari organitzada per l'AFA.

Aquesta setmana també té lloc la presentació del llibre "famílies" a càrrec de Cristina Pallàs, que a més, és mestra a l'escola de Vimbodí.

Les propostes de les festes de Nadal continuen i aquest cap de setmana ens espera:

-Dissabte, 23 de desembre, a les onze del matí hi haurà el projecte 'Social- Dada intervenció artística' a càrrec de Juan Petry. A partir d’uns trossets de paper amb una silueta, tothom qui vulgui participar haurà de pintar, dibuixar, escriure, fer un mosaic... l'obra s'enviarà directament al prestigiós Museu d'Art Modern (MoMA) de Nova York.

-El mateix dissabte a les set de la tarda, hi haurà una de les propostes destacades de la programació de Nadal: el concert "Caelestis". Es tracta d'un quartet vocal a cappella, format per Gerard Moreno, Sílvia Alonso, Irene López i Rubèn Álvarez. L'entrada és gratuïta i amb taquilla inversa.

-El diumenge, 24 de desembre, hi haurà diferents misses. A la tarda, s'entregaran els premis del concurs de pessebres i a partir de dos quarts de sis, els infants del municipi podran fer cagar el Tió.

-El dilluns, el dia de Nadal hi haurà la missa solemne de Nadal.

-L'endemà, dia de Sant Esteve, a les 11.45 h al Monestir de Poblet, tindrà lloc el concert 'A l'ombra del pessebre', amb Mercè Framis, Raül Poblet (veu) i Anna Amigó (arpa).

La setmana continua amb diverses propostes: taller de ratpenats i construcció de refugis, gràcies a la Diputació de Tarragona; i la nova proposta del Casal d’Avis per a compartir una tarda de jocs entre infants, joves, avis i àvies. Per a participar d’aquestes dues propostes, cal inscripció prèvia.