L’oferta de tallers amb sarga del Museu del Vidre es manté durant el 2021

02/02/2021

L’oferta de tallers amb sarga del Museu del Vidre es manté durant el 2021

La tercera edició del cicle segueix proposant activitats que barregen tradició i artesania

La cistelleria és una de les tradicions més arrelades del nostre territori i és important donar-la a conèixer per tal que no es perdi. Per aquest motiu, i tot i les dificultats que comporta el 2021, el Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet torna a projectar un nou cicle anual de Tallers amb Sarga, que comença aquest mes de febrer i que s’allargarà fins el pròxim mes de desembre.

Com en edicions anteriors, aquestes experiències tenen com a principals objectius fer poble, respectar la tradició i aprendre més sobre una de les tradicions més lligades a la historia de la vila, ja que l’ofici de sargaire estava molt vinculat amb el de vidrier. De fet, és amb aquest material que amb el que es folraven garrafes, ampolles i altres envasos per evitar que es trenquessin amb el seu ús diari, motiu pel que, segons els impulsors del curs, aquesta és una bona oportunitat “per a despertar la creativitat i aprendre més sobre la nostra cultura”.

Com en anys anteriors, l’encarregada de conduir de nou els tallers serà la mestra cistellera Anna Sínia, que compta amb més de quinze anys d’experiència en aquest ofici, en el qual va iniciar-se de la mà de d’Isidro Grau. En aquest sentit, Sínia es mostra “satisfeta de seguir endavant amb una proposta que ens aporta cultura, tradició i que parla de les nostres arrels, al mateix temps que ens permet seguir innovant amb nous usos”.

Per part de l’Ajuntament, aquestes experiències es perfilen com una opció molt interessant per a conèixer i promocionar el passat de la vil·la. “Som un municipi amb una llarga història i tradició i aquestes sessions poden ajudar a aprofundir en el nostre passat d’una manera social i molt entretinguda, que ens ajuda a comprendre més i millor el nostre poble”, argumenta el regidor de Turisme de l’Ajuntament de Vimbodí, Roger Estudillo.

Per tal de complir amb l’actual situació d’alerta sanitària, els cursos es duran a terme en grups molt reduïts per tal de respectar les mesures de distancia i seguretat. D’altra banda, l’execució dels tallers dependrà de les darreres mesures de seguretat preventives que es determinin. Totes les persones interessades a participar d’aquesta experiència poden informar-se del procés de matricula a través del telèfon 615 593 671 o a través de la web del Museu (www.museudelvidre.cat).

Primera experiència prevista pel 27 de febrer

Seguint amb el calendari previst, el primer dels tallers previstos per aquest 2021 se centrarà en l’elaboració d’un cistell amb la tècnica del niu, una manera de treballar permet fabricar un producte totalment artesanal, únic i útil en poques hores.

L’horari del curs està previst pel dissabte, 27 de febrer, de 10 a 14 hores i de 15:30h a les 18:30 hores, amb totes les mesures de seguretat sanitària.

Calendari complert dels cursos

Aquests són els tallers que, en principi, estan planificats per aquest 2021:

27 de febrer - Cistell niu (de 10h a 14h i de 15.30h a 18.30h)

27 de març - Vestir una ampolla de vidre (de 10h a 14h)
24 abril - Flor amb medul·la (d’11h a 13h)

22 de maig - Cistell en zig-zag (de 10h a 14h i de 15.30h a 18.30h)

26 de juny - Fruitera Cul de Queixal (de 10h a 13h)

24 de juliol - Motxilla de vímet (de 10h a 14h i de 15.30h a 18.30h)

28 d’agost - Cul de cadira amb bova (dissabte de 10 a 14 h i de 15.30h a 18.30h i diumenge de 10h a 14h)

25 de setembre - Cove de canya (de 10h a 14h i de 15.30h a 18.30h)

23 d’octubre -  Cistella de bicicleta (de 10h a 14h i de 15.30h a 18.30h)

27 de novembre - Bossa de mà (de 10h a 14h i de 15.30h a 18.30h)