Pròximes jornades de col·laboració ciutadana els dissabtes 9, 16 i 23 de novembre

07/11/2019

Les afectacions a Vimbodí i Poblet pel tema de les riuades han estat diverses i de forta consideració. Entre els danys que han suposat una major pèrdua cal destacar, sens dubte, l’afectació que ha suposat l’afectació de les canonades d’aigua que subministren al poble, que van quedar danyades totalment, Ara mateix, la vila se subministra a través d’un sistema provisional i es preveu que la pèrdua econòmica en aquest sentit superi els 600.000 euros.

A més a més, també cal destacar els danys que l’episodi de pluges i riuades han fet en els camins d’accés al municipi. Molts d’ells han quedat en mal estat i compatibilitzem que el cost econòmic per arranjar aquests danys serà d’aproximadamanet 77.000 euros.

Les pluges han deixat altres afectacions de diversa consideració, de les quals encara no es pot calcular l’impacte econòmic, però cal destacar els danys a la sala polivalent del Pavelló Municipal i al sistema de depuració de la piscina i a la zona d’esbarjo del Gorg, al pont d’accés a la carretera de Riudabella o al Molí del Salt, entre molts d’altres.

“Les destrosses d’aquest episodi de pluges han estat importants i marcaran, sens dubte, les actuacions que durem a terme en el futur i en els pròxims mesos”, destaca l’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Canela, que destaca, per damunt de tot, “l’entrega i la col·laboració dels ciutadans del municipi, que ens han ofert una col·laboració inestimable i un suport total en les tasques de neteja que hem organitzat fins el moment”.

Canela vol agrair públicament el suport tant de ciutadans com de les administracions que s’han desplaçat fins al municipi per a coneixer l’estat dels danys.

Els pròxims dissabte 9, 16 i 23 de novembre, el municipi organitzarà més jornades de col·laboració ciutadans per resoldre alguns dels desperfectes.