Un centenar de persones participa a la Caminada Popular pel Riu Milans

30/01/2020

Un centenar de persones participa a la Caminada Popular pel Riu Milans

El recorregut popular per la llera del Riu Milans, celebrat el passat cap de setmana, ha resultat tot un èxit de participació popular. Més d’un centenar de persones es van animar a participar en la ruta, que tenia com a objectiu unir el gaudi de la natura amb la necessitat de conscienciar als participants sobre la necessitat de cuidar, més que mai, l’entorn natural del municipi.

L’activitat va comptar amb la participació d’historiadors i responsables d’entitats naturalistes, que van ser els encarregats de guiar als participants i d’assenyalar algunes de les destrosses que la riuada del passat octubre va causar a la natura. D’aquesta manera, l’activitat va comptar amb les intervencions i comentaris del director de Drac Actiu, Gonzalo Gil, el naturalista Manel Martínez, l’arquitecta tècnica Montse Palau i dels naturalistes Pitu Amigó i Eva Rodella.

Repartits en grups, els participants van sortir de la Plaça Major per iniciar un recorregut que va dur-los fins a diversos punts de l’entorn del municipi. Els participants van aturar-se en diversos punts de la caminada per escoltar les explicacions a càrrec dels expert, que van centrar-se en destacar la importància dels boscos, la vegetació i fauna de ribera, l'aprofitament humà del riu, la construcció de ponts i les infraestructures entorn al riu, amb especial atenció als efectes de la riuada.

Familiars de totes les edats van participar en la trobada, que va finalitzar al mateix punt on es va iniciar, després de visitar punts com el Molí del Salt i la Creu del Codoç. Tots els participants van poder gaudir d’una xocolatada popular per a recuperar forces i intercanviar impressions de l’activitat.