Vimbodí i Poblet clou amb èxit 'Dones de pedrís', la primera setmana cultural

24/10/2023

Vimbodí i Poblet clou amb èxit 'Dones de pedrís', la primera setmana cultural

Vimbodí i Poblet ha acollit del 14 al 22 d'octubre un seguit de propostes culturals relacionades amb la dona, ja que el 15 d'octubre és el Dia Internacional de les Dones Rurals. Una setmana plena de propostes culturals i lúdiques dirigides a totes les edats: defensa personal, taller d’autocura femenina, classes de ball, manualitats, exposicions… acabant cadascuna d’elles amb una valoració molt positiva de les persones assistents.

La setmana va cloure el diumenge, 22 d’octubre, amb la lectura dramatitzada dels fragments del llibre “Un cel de plom” a càrrec d’actrius del grup de teatre Vent del bosc, després la visualització de la pel·lícula i el cinefòrum on les persones assistents van poder parlar amb l’autora del llibre, Carme Martí i el director del film, Miquel Romans. Abans, i al llarg de la setmana, la població va poder assistir a actes com la xerrada “Tros de dona: museu, memòria i comunitat” per part del Museu de la Vida Rural, les portes obertes al “taller amb sarga” a càrrec d’Anna Sínia, cistellera artesana vinculada al municipi; la xerrada “Les dones de la II República, un far de llibertat” a càrrec de Núria Gavarró, directora de l’Arxiu Montserrat Tarradellas i Macià; la taula rodona sobre agricultura ecològica o el concert d’arpa a càrrec d’Anna Amigó. El maridatge de vins, també va aplegar gairebé una quarantena de persones i va comptar amb la participació de diferents artesanes del municipi com Ca la Cova i Cal Silo. A més, ‘Dones de Pedrís’ a comptat amb una exposició fotogràfica de dones de Vimbodí que s’han pogut veure als aparadors dels comerços.

L'objectiu de la primera edició de 'Dones de pedrís' era donar visibilitat a la contribució que fan les dones a la millora econòmica, empresarial, social i cultural de les àrees rurals d'arreu i ser un punt on compartir experiències i recuperar aquest compartir entre generacions.