Vimbodí i Poblet commemora la Diada nacional de Catalunya

11/09/2023

Vimbodí i Poblet commemora la Diada nacional de Catalunya

L'11 de setembre, cada any, sortim al carrer per celebrar la Diada nacional de Catalunya. El diumenge, 10 de setembre va tenir lloc la conferència "Viure a Vimbodí en temps de la guerra de Successió" a càrrec de l'historiador Gabriel Serra i Cendrós. Ell ens va donar a conèixer què va implicar la guerra de Successió per un poble d'uns 300 habitants com era Vimbodí a principi del segle XVIII, amb les tropes que anaven i venien i feien parada al municipi. I com va costar la recuperació en finalitzar la Guerra el 1714.

El dilluns, 11 de setembre, des del consistori es va fer lectura del Manifest de l'Associació Catalana de Municipis. L'Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural van fer la lectura de "morir-se en català", l'article que Carme Junyent va escriure els darrers dies de la seva vida. També vam gaudir del recital de poemes propis de Carmina Ral i l'esmorzar per part de l'ANC.

Gràcies a totes les persones que ens han acompanyat en aquest acte.