Vimbodí i Poblet extrema mesures per mantenir el confinament al màxim

02/04/2020

Vimbodí i Poblet extrema mesures per mantenir el confinament al màxim

Els serveis bàsics del municipi es mantenen, seguint les normes de seguretat i garantint la mínima mobilitat possible

Mantenir les normes de seguretat i salut pública i, alhora, garantir que tots els vimbodinencs i vimbodinenques puguin gaudir dels serveis bàsics essencials. Aquest és l’objectiu de les mesures que l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet ha posat en marxa durant les últimes setmanes, precaucions que tenen com a màxim objectius vetllar per al benestar de les persones amb més possibilitats de patir la malaltia i per assegurar els serveis essencials.

En aquest àmbit, l’Ajuntament recorda als ciutadans i ciutadanes que la mobilitat es limita a activitats essencials, com són la compra d’aliments i productes de primera necessitat,  activitats laborals de primera necessitat (no afectades pel permís recuperable establert entre el 30 de març i el 9 d’abril inclosos), retorn a la residència habitual i la cura de persones que ho necessitin.

Instal·lacions municipals

Per tal de complir la normativa, actualment les instal·lacions i equipaments municipals resten tancats al públic, així com els activitats que habitualment es duen a terme al Casal d’Avis, Centre Cívic, Cinema Teatre Foment i tots els actes religiosos.

En relació amb les mesures de prevenció contra el Coronavirus/COVID19 i seguint les recomanacions de la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Vimbodí i Poblet tanca l'atenció al ciutadà fins a nou avís. Podeu contactar amb els serveis de l'Ajuntament per via telefònica a través del telèfon 977878344.

Els tràmits es poden continuar fent al següent enllaç: https://www.seu-e.cat/ca/web/vimbodiipoblet/seu-electronica

Pel que fa a les tasques de l’equip de govern, han quedat suspeses les sessions ordinàries dels membres del consistori municipal i, en cal cas que sigui imprescindible dur a terme alguna sessió plenària extraordinària, aquesta s’efectuarà a porta tancada, sense presència de públic, i amb adopció de les mesures de protecció escaients.

D’altra banda, la brigada municipal segueix treballant al municipi a través d’una prestació de serveis mínims que, prioritza que les tasques es duguin a terme seguint totes les mesures de seguretat establertes i el Manteniment i desinfecció de l’accés al consultori mèdic, de l’accés a l’Ajuntament i la desinfecció de contenidors i mobiliari urbà. La recollida de residus, gestionada des del Consell Comarcal, se segueix efectuant amb normalitat.

Serveis mèdics

Pel que fa al consultori mèdic municipal, seguint les recomanacions de l’ABS Montblanc, resta tancat a la ciutadania i realitza atenció telefònica a dies concrets durant la setmana. D’altra banda, les urgències cal que es dirigeixin al CAP de l’Espluga de Francolí entre setmana o al CAP de Montblanc el cap de setmana.

Atenció social i voluntariat

Pel que fa l’atenció de l’equip de serveis socials bàsics, les entrevistes presencials queden totalment suspeses, atenent tots aquells casos d’urgència via telefònica, contactant al telèfon 977 86 12 32 (Consell Comarcal).

També s’ha iniciat el repartiment de les targetes moneder que habilita el Departament d’Educació per aquells alumnes que disposen de beca menjador i per aquells que assisteixen a menjadors perceptius amb necessitats econòmiques o socials.

Des del 14 de març, l’Ajuntament ha posat a disposició de la ciutadania el seu telèfon de contacte a servei de totes aquelles persones interessades a prestar el servei de voluntariat, així com tots els ciutadans/es en situació de vulnerabilitat. D’aquesta manera, tant les persones demandants d’ajuda com les persones que vulguin formar part d’aquest servei d’ajuda poden contactar amb l’Ajuntament al telèfon 977 87 83 44 per a centralitzar el servei.

Comerç local

Seguint les indicacions del Govern, només resten oberts al municipi els comerços locals que posen a disposició de la ciutadania productes de primera necessitat: alimentació, begudes, farmàcies, productes higiènics, premsa i papereria, tabacs, aliments d’animals de companyia.

Des de la primera setmana de confinament, la regidoria de Comerç, juntament amb els comerços de la vila, van redactat un pla d’actuació municipal que ha acabat veient la llum com a “Guia de comerços de Vimbodí i Poblet”. En aquest document que es pot recollir a les botigues, s’inclouen mesures de prevenció, les modificacions horàries dels establiments.

D’altra banda, el mercat setmanal de dimecres queda anul·lat.

Comunicació a la ciutadania

La informació a la ciutadania es fa a través del mitjans i canals de comunicació habituals de l’Ajuntament, com són l’eBando, pregoneria municipal, butlletí per correu electrònic o les xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram).

L'Ajuntament de Vimbodí i Poblet vol transmetre, tot i les mesures adoptades, un missatge de tranquil·litat i recorda la importància de seguir les directrius de les autoritats i personal sanitari del país, a qui l’Ajuntament agraeix especialment la seva tasca en aquests moments.