Vimbodí i Poblet redescobreix el seu capellà poeta, Isidre Boyó, en la presentació del llibre que aplega la seva obra

03/05/2018

Mossèn Isidre Boyó ja és de tothom. Així es posava de manifest aquest divendres al vespre en la presentació del llibre dedicat a la figura i obra d’aquest capellà poeta vimbodinenc, del qual es compleixen 150 anys del seu naixement. 'Mossèn Isidre Boyó i Maré, poeta i vicari (1867-1931)' recull una nombrosa obra de l’autor, recopilada pel professor Ramon Setó, familiar de Boyó, i editada per l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet en col·laboració amb la Diputació. Isidre Boyó va escriure els versos de la font de Nerola, els gojos de la Mare de Déu de l’Ametller i moltes altres obres de temàtica religiosa, agrícola, institucional, festiva i fins i tot satírica, tant en català com en castellà.

L’acte de presentació del llibre, al Teatre Foment, es va convertir en un homenatge a aquesta figura, força desconeguda a la població i encara més a fora. Tant Ramon Setó com l’alcalde del municipi, Joan Güell, van destacar que aquesta obra contribueix a pal·liar aquest desconeixement, i reivindica Boyó com un patrimoni local que cal preservar i difondre. Durant l’acte, es van llegir diversos fragments de la seva obra, a càrrec del cronista local Alfons Alsamora; de Ramon Setó; de les germanes de l’autor, Teresa i Magda Setó, i de la regidora vimbodinenca Rosa Albes. La presentació va incloure un aplaudit concert a càrrec de la pianista Jordina Setó, filla de l’autor.

'Mossèn Isidre Boyó i Maré, poeta i vicari' inclou una biografia de l'autor, una introducció de la seva obra, a cura de Setó, i els seus poemes, classificats per temàtiques. També s'inclouen fotografies de Boyó i textos manuscrits. El llibre, dissenyat per Leks Print, l’ha editat l'Ajuntament de Vimbodí i Poblet en el marc dels actes de Sant Jordi d’enguany. Des d’aquest divendres, el llibre és a la venda a la llibreria Guixots de Vimbodí, al preu de 10 €.