Portada > Notícies Un curs estrena la n...

29/11/2017

Un curs estrena la nova aula d’informàtica del Centre Cívic Municipal de Vimbodí i Poblet

L'Ajuntament de Vimbodí i Poblet ha estrenat una aula d’informàtica amb un curs sobre aquesta matèria inclòs en el programa de formació d’aquest any 2017. El nou espai se situa, amb caràcter permanent, a la segona planta del Centre Cívic municipal, i en un futur també vol servir d'espai d'estudi monitoritzat per a infants i joves de la població.

La sala disposa de dotze ordinadors que han estat cedits de manera desinteressada per diferents persones del municipi. En aquest sentit, l’Ajuntament agraeix la col·laboració de Bartolomé Ponce, Montse Batiste i Joana Sanahuja per aquestes cessions de material. Altres aparells provenen del programa UPC Reutilitza, una iniciativa de la Universitat Politècnica de Catalunya que, combinant l’aprenentatge amb el servei social, té per objectiu la reutilització dels equips i recursos informàtics que es renoven tant a la mateixa universitat com en altres entitats. Després d’un treball de revisió i de posada a punt dels equips, aquest material es posa a disposició d’entitats d’interès social i de programes solidaris que presenten un projecte engrescador. L’Ajuntament del Vimbodí i Poblet, a través de la regidoria d’Ensenyament, va presentar aquesta proposta de sala TIC i va ser un dels guanyadors del programa d'UPC Reutilitza.

El curs amb què ja s’ha estrenat aquesta nova sala pretén ensenyar als alumnes a crear correus electrònics, a familiaritzar-se amb el món de la informàtica bàsica amb els navegadors i a fer recerca a la xarxa. El curs, que és gratuït, durarà un mes i es realitzarà cada dimarts i divendres, de 9.30 a 11.30 hores, amb la col·laboració de Concactiva, l'Associació de Dones i el Casal d'Avis. Seguidament se'n faran tres més, de manera consecutiva, per donar resposta al nivell de coneixement d'informàtica dels alumnes i a les seves inquietuds.

L'Ajuntament de Vimbodí i Poblet aposta fort per la formació continuada dels seus vilatans i vilatanes, i cada mes proposa una activitat variada i de cost econòmic baix per als seus usuaris. A més dels cursos d'informàtica esmentats, properament es començarà un curs de cuina per a famílies i al gener s'iniciarà el de Català per a WhatsApp. Qualsevol persona interessada pot adreçar-se a l'Ajuntament per demanar-ne informació.