Portada > Notícies L’AJUNTAMENT DE VI...

L’AJUNTAMENT DE VIMBODÍ I POBLET RESULTA BENEFICIARI D’UNA SUBVENCIÓ DE 35.000€ DE LA DIPUTACIÓ PER L’ADEQUACIÓ ENERGÈTICA DEL TALLER DEL MUSEU

El passat 22 de desembre de 2017, l’ajuntament de Vimbodí i Poblet va resultar beneficiari d’una subvenció de la Diputació de Tarragona de 35.000€ per fer front a la renovació de la maquinària del taller del Museu i Forn del Vidre que presentava símptomes de mal funcionament i dificultats estructurals per adequar-lo a la normativa vigent.

L'actuació proposada, que ha tingut un cost total de 47.590,99€ pretenia l’adquisició de diversos forns pel taller del Museu i Forn, reconvertint completament el taller amb la finalitat d’incrementar la seguretat de les condicions de treball així com les dels visitants i obtenir sostenibilitat econòmica a través de la implantació de maquinària amb la màxima eficiència energètica.

Concretament s'han pogut adquirit els següents elements:

- Forn de fusió amb capacitat de 80 kg de vidre

- 2 arques de recuit elèctriques:

- Forn escalfador de canyes:

- Forn de reescalfat o glory hole

- Fornet de fusió per a demostracions

S’estima que en un escenari de consum màxims, es podria passar d’un cost energètic diari de  65,32€ a 44,29€.

L'actuació feta garanteix la viabilitat del taller, fent-lo sostenible tant econòmicament com mediambientalment.

Amb el nou taller, modern i preparat, s’obre també la possibilitat d’acollir vidriers externs, que podran llogar el taller per dur a terme les seves obres i convertir-lo així en un referent del sector.